Brev:
Kronisk dårlig mave og skemad
18. august 2009
Alder:
6 mdr.
Kronisk dårlig mave og skemad
Kære Helen.
Så er jeg her igen.
Vi er begyndt at accepterer at vi bare har en pige, der fra starten af har en umodent mave- tarm system. Men nu er hun 6½ måned, og det er vigtigt hun får forskelligt mad. Men hun tåler bare intet, stort set.
Hun trives på hirsegrøden og pære/æble mos, samt sveskemosen.
Hun får 5-6 flasker grøn Allomin dagligt a. 150-200 ml.
Når vi forsøger os med ris- og majsgrød, så er der stenhård mave. Jeg har forsøgt øllebrød, med samme resultat.
Kartoffelmos vil hun ikke spise, til trods for jeg har forsøgt kartoffel alene, kartoffel med gulerod, kartoffel med sveskemos, kartoffel med pæremos...
Men nej, munden bliver stram og hun vender hovedet væk.
Så, hun får kun hirsegrød og pære/æblemos, hvilket langt fra er godt nok.
Hun får en agurk at sutte og tygge på og en gulerod ind imellem. Det synes hun er sjovt.
Har også en enkelt gang givet en en kold, kogt kartoffel at sidde med.
Jeg er så trist over dette rod, som har stået på siden hun blev født. Der er intet der har fungeret. Evig maveproblemer.
Hun kan ikke tåle laktulosen, det giver hende sindsyg meget tarmluft og smerter, og så er vi lige vidt.
Hvad skal jeg gøre for at min pige får den rigtige mad og får trænet sine tygge reflekser og lærer at spise forskelligt? ....
Jeg er bekymret for hendes sproglige udvikling og mave- tarmproblemer.
Åh, hvis der dog bare var noget der fungerede ville jeg blive så glad...
Kærlig hilsen
Thine